niedziela, 13 grudnia 2015

Ash Beauty


INFORMACJE PODSTAWOWE

Imię: Ash , Beauty
Imię rodowodowe: Ash Beauty
Płeć: ogier
Data urodzenia: 15 grudnia 2009 roku
Imię matki: NN
Imię ojca:NN
Rasa: Clydesdale 
Wzrost: 182 cm
Hodowla: Milka
Właściciel: Mila Mousher
Jeździec: Mila
Predyspozycje: ujeżdżenie kl. L-P

INFORMACJE DODATKOWE

Wynik bonitacji: 
Poprzedni właściciele: --
Ilość osiągnięć: 0
Ilość potomków: 0 
Kucie: x4
Werkowanie: regularne
Szczepienia: wykonano
Tarnikowanie zębów: regularne
Kontuzje/choroby: brak
Cena porcji nasienia mrożonego/embriontransferu: 800 h

DOKUMENTY

- ... 

POTOMSTWO

... 

OSIĄGNIĘCIA


  1. I miejsce w wystawie |Hipodrom Paris|


OPIS

Historia: Tak szczerze, to gdyby nie Ruska, pewnie szybko bym go tutaj nie sprowadziła. Też zamarzył mi się taki wielkolud... Przed przeprowadzką do Echo chciałam wziąć ze sobą jakiegoś shire. Wyuczonego. Okazało sie jednak, że wszystkie hodowle oferowały tą rasę tylko do pokazów. Ja chciałam takiego wielkoluda pod siodło. Nie chciałam brać źrebaka, męczyć się z jego nauką i czekać na skutki tego. Z shire się nie udało... Zaczęłam wertować wszystkie ogłoszenia w poszukiwaniu konia idealnego. Zdesperowana patrzałam na tinkery, mniejsze o 10 razy ale patrzałam... I nagle się stało! Ruska wpadła do mnie radośnie pokrzykując że znalazła ideał! Śliczny clydesdale, śliczna maść, pod siodło. Jednak łatwo nie było. Pojechałyśmy obejrzeć konia. Właściciel zaczął stawiać coraz to inne warunki. Żądał za konia więcej niż było podane w ogłoszeniu. Ash nie miał wyrobionych dokumentów, nie był podkuty i odrobaczony. Na szczęście czarująca Ruska jakoś podkręciła faceta i sprzedał nam konia po niższej cenie. Kocham <3 

Pod siodłem: Jest miękki w pysku, rozluźniony i całkowicie oddany jeźdźcu. Porusza się z gracją, nogi podnosi wysoko nie ciąga ich po ziemi. Szybko i ładnie się ganaszuje. Czasami jest troszkę życiowym nieudacznikiem, wpada w różne przedmioty, ślizga się na błocie, potyka na prostej drodze. Zawsze jednak potrafi wyjść z tej sytuacji z dobrą miną, udając że nic się nie stało. Jeździec który wtedy na nim siedzi nie ma prawa się złościć. Nie dałby rady. Duży jest troszkę nieufny do nowych jeźdźców, jednak do mnie darzy pełnym zaufaniem. Podczas zawodów nie rozprasza się, jest jednak zaciekawiony miejscem i nowymi końmi. Ale to tylko na początku. Kiedy startuje skupia się w pełni na układzie, czworoboku i jeźdźcu. Podczas terenów nadaje się idealnie pod początkujących. Jest opanowany, mało co go straszy, nie odskakuje w boki. Nadaje się jako koń prowadzący ale również można go stawiać na środek czy na sam koniec. utrzymuje tempo, nie wyprzedza, nie zostaje z tyłu. Nie ponosi, chyba że jest ze mną sam na środku pola a ja mu na to pozwolę. Wtedy Ash na codzień opanowany pokazuje swoją siłę i  szybkość zachowując przy tym grację. 

Podczas oporządzania: Stoi raczej spokojnie. Czasami zdarza mu się nie przyjmować wędzidła. Zaciśnie zęby, zadrze głowę i mamy problem. Dlatego zaczęłam stosować wędzidła smakowe kiedy moi siostrzeńcy, czy przyjechana siostra Adama chce pojeździć. Nie podskubuje, chyba, że ktoś podskubie jego. Ma problemy z podawaniem kopyt osobom którym jeszcze nie zaufał. Później nie ma już tego problemu. Koń którego można zdobić godzinami na  różne sposoby. Kokardki, flo, warkocze, różnorakie derki, wymyślne czapraki, kwiatki wplecione w grzywę. Uwielbia być miziany i głaskany.  Nie boi się wody, chętnie wchodzi na myjkę czy do jeziora podczas upalnych dni.



TRENINGI I INNE


  1. Złota odznaka jeździecka pod Milką - ujeżdżenie


AKTUALNOŚCI

- nadal nieufnie podchodzi do pracowników Echo. Powoli się zaaklimatyzowuje. 

4 komentarze:

  1. Hej, są już wyniki zawodów westernowych do których się zgłaszałaś :)
    http://whk-anarkia.blogspot.com/2015/12/wyniki-zawodow-westernowych.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do zapisów na noworoczne zawody!:)
    http://malinowe-wzgorze.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń