środa, 6 stycznia 2016

Cinnamon Cake


INFORMACJE PODSTAWOWE

Imię: Cinni
Imię rodowodowe: Cinnamon Cake
Płeć: ogier
Data urodzenia: 15 września 2010 roku
Imię matki: Green
Imię ojca: Lemoneye
Rasa: koń fiordzki
Wzrost: 141 cm
Hodowla: Hodowla Koni Fiordzkich Göteborg
Właściciel: Mila Mousher
Jeździec: Mila
Predyspozycje: ujeżdżenie kl. L-P

INFORMACJE DODATKOWE

Wynik bonitacji: 74
Poprzedni właściciele: Andrew Costarev | HKF Göteborg
Ilość osiągnięć: 0
Ilość potomków: 0 
Kucie: x4
Werkowanie: regularne
Szczepienia: wykonano
Tarnikowanie zębów: regularne
Kontuzje/choroby: kolka|2013 rok
Cena porcji nasienia mrożonego/embriontransferu: 800 h

DOKUMENTY


POTOMSTWO

brak

OSIĄGNIĘCIA


  1. III miejsce w wystawie |Hipodrom Paris|


OPIS

Historia: Przed przeprowadzką do Echo długo czaiłam się na fiorda. Jeździłam, szukałam. Nie znalazłam idealnej hodowli. Pewnego dnia jednak, zadzwoniła do mnie moja dobra koleżanka Blanka, pracująca w Szwecji. Dużo rozmawiałam z nią o wymarzonym koniku. Okazało się, że kiedy codziennie rano jeździła na rowerze do pracy, przejeżdżała obok niemałej hodowli koni. Hodowla okazała się prestiżową hodowlą koni fiordzkich. Skontaktowała się ze mną, dając mi namiary na właścicieli. Zawitałam również na ich stronie wlepiając się wprost na niego. Cinni był wystawiony na sprzedaż, jako jedyny z takim wiekiem. Przeważały głównie źrebaki. Wpatrując się w jego umiejętności, już wiedziałam że to on. Przedzwoniłam do właścicieli, pół godziny dyskutując o języku w którym możemy się dogadać. W tamtej chwili znów byłam dumna z tego, że pochodzę z Anglii.  Kilka dni później ruszyłam w podróż do Szwecji. Była ona długa i męcząca, jednak czego nie robi się dla wymarzonego konia. Przewiozłam go od razu do nowej stajni, gdzie podbił serca wszystkich. 
Pod siodłem: Jest troszkę wyboistym kucykiem, jednak nie można powiedzieć, że niewygodnym. Galop to niebo, kłus niekoniecznie, tragedii nie ma, spokojnie. Na czworoboku stara się być jednak opanowany i nie wybija. Jest kucem wyjątkowo spokojnym, łasym na przysmaki. Idealnie nadaje się dla dzieciaków. Jest jednak mało cierpliwy i szybko nudzą mu się podstawowe ćwiczenia wykonywane na każdej lekcji. Jest bardzo zwrotnym, szybko reagującym kucykiem. Reaguje na delikatne sygnały. Opanował doskonale ujeżdżenie, na małych zawodach mogą startować na nim nawet dzieciaki. Swoim spokojem i opanowaniem zwycięża wiele konkursów. Nie płoszy go widownia, obce dźwięki czy szeleszczące torebki. Z tego też powodu idealnie nadaje się w tereny. Jako koń prowadzący, równie dobrze może iść po środku czy na końcu. Nie ma problemu z innymi końmi, szybko go akceptują.  

Podczas oporządzania: To koń, który uwielbia godzinne pieszczoty. Możesz stać i głaskać go po pyszczku przez 15 minut w tym samym miejscu, a on urządzi sobie drzemkę.  Nie ma problemu z wrażliwymi miejscami, czy podawaniem kopyt. Żadna szczotka straszna mu nie jest nawet w okolicach zadu czy brzuszka. Wiele osób uważa, że dobrze wygląda w różowym, ALE NA LITOŚĆ BOSKĄ TO OGIER KOCHANI. Ja za to uwielbiam stroić go we wszelakie odcienie niebieskiego czy czerwieni. Można go spokojnie oporządzać na dworze, w boksie czy przed nim. Nie ma problemów z wodą. Podczas letnich pławień sam pcha się w jeziorka czy morze. 
Fun fact: uwielbia bawić się chrapami wodą lecącą prosto z węża <333


TRENINGI I INNE

... 

AKTUALNOŚCI

-  zawładnął sercami wszystkich pracowników w stajni, zaakceptowany przez inne konie i zwierzęta

1 komentarz:

  1. http://fh-stud.blogspot.com/2016/01/celtic-rose.html Klacz jest już u nas :)

    OdpowiedzUsuń